Náhled Age of Wonders 4-perspektivní rozsah

Vývojáři ze studia Friv2Online uspořádali soukromou přehlídku Age Of Wonders 4, nového projektu v rámci populární franšízy, který tradičně kombinuje prvky strategie 4X s tahovými taktickými bitvami. Stručně řekněte, jaké podrobnosti igrodely sdílí s tiskem.

Age of Wonders 4 zdědí autentický styl předchozích her ve franšíze a zároveň potěší fanoušky obrovským množstvím inovací, včetně řešení, která jsou v zásadě jedinečná pro hybridní žánr série.

Stále máme nějaký kompromis mezi hrami ve stylu Civilizace a hrami ve stylu HoMM, ale s mnohem větším prostorem pro hraní, neuvěřitelným přizpůsobením frakcí a mechanikou, která může hráče přimět k opakovanému přehrávání.

Základní děj Age Of Wonders 4 se bude točit kolem světa napadeného vetřelcem, přičemž hráči si mohou svobodně vybrat, zda budou hrát jako králové čarodějů nebo bránit své země před vetřelci jako smrtelný šampion.

Na soukromé show Triumph Studios ukázala novinářům řadu zajímavých funkcí nového projektu, o které se s vámi rádi podělíme:

Před zahájením relace si uživatel může vybrat, kde se budou události hry vyvíjet-v kanonickém světě atlasu nebo ve svém vlastním generovaném světě. K dispozici budou také scénáře, a to jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.
Po výběru říše bude hráči umožněno provádět nastavení, takzvané "rysy" světa: jaká bude krajina a klima, co tam poroste, jaká zvířata budou žít a jaké rasy obývají tento svět. Kromě toho jsou pro světy k dispozici speciální "modifikátory", které určují určité rysy místního obyvatelstva. Takže s modifikátorem" pohrdání zlem " budou mít místní obyvatelé negativní postoj ke zlým frakcím.

"Je důležité mít na paměti, že některé "modifikátory" mohou mít velmi velký vliv na hru, takže relace je extrémně obtížná. Zvláště pokud ještě nejste obeznámeni se všemi složitostmi Age Of Wonders 4, " upřesnili vývojáři.

Hráči si mohou vybrat jednu z výchozích frakcí nebo použít nový systém k vytvoření vlastní frakce. Tradičně je ve hře spousta národů s civilizací. Mezi novými lze zaznamenat "ropuchy " a" krysy " (překlad ve verzi vydání se může lišit, – poznámka autora).
Vytvoření vlastní frakce je rozděleno do několika kroků. Prvním krokem je volba fyzické formy pro budoucí oddělení a jejich vůdce, jinými slovy volba vzhledu, rasy. Pro každou formu existuje jedna vlastnost těla a jedna vlastnost mysli. Například krysy mají rychlé reflexy, zatímco orkové získávají bonus k síle díky své silné konstituci. Hráč si může vybrat své vlastní vlastnosti. Určete například, že vaše frakce používá vlky jako koně a je dostatečně hbitá, aby neutrpěla tresty za útoky z boku.

Druhým krokem bude volba kultury pro budoucí frakci. Zde je vzhled některých jednotek již jasně prokázán s přihlédnutím k nastavení. Řekněme, že pokud jste v předchozím kroku vybrali "vlčí jezdce", uvidíte skauty a další Rychlá četa jezdící na zvířatech. Volba kultury určí počáteční budovy, které můžete postavit, uvalí na své bojovníky určité účinky a zvýší jakýkoli typ zdroje. Temná kultura tedy automaticky učiní frakci zlou, specializující se na oslabení protivníků a starodávné znalosti. Celkově hra obsahuje šest kultur: feudální, barbarskou, průmyslovou, nejvyšší, mystickou a temnou, z nichž každá dává určité bonusy a tresty a také mění vzhled frakčních jednotek.
"Hra má šílené množství synergií (zde vývojář znamená všechny druhy nastavení, které systém vytváření frakcí v Age Of Wonders 4 oplývá), které budou nějak fungovat. Proto i začátečníci, kteří projekt vůbec neznají, mohou bezpečně vytvořit frakci, jednoduše na základě své představivosti, "upřesnili vývojáři her.

Třetím krokem při vytváření frakce bude volba takzvaných "sociálních rysů", které mohou jednotkám přidat další bonusy. Vlastnosti budou posledním stavebním kamenem ideologie vaší frakce. Pro každou z nich existuje jedna afinita a pro výběr kultury je uvedeno několik dalších afinitních jednotek. Jak se frakce vyvíjí, hráči založené na afinitě budou mít přístup k novým magickým silám a civilizačním rysům.
Po provedení výše uvedených kroků si hráči vyberou svůj první magický svazek. Celkem je v Age Of Wonders 4 54 magických svazků distribuovaných střelnicemi. Podle igrodelova je to něco jako frakční technologický strom, roztroušený po knihách. Existují svazky spojené s jedním z prvků prvků, objemy nekromancie, evokace a tak dále.

V další fázi se hráč rozhodne, zda bude smrtelným šampionem nebo mág-králem. Šampioni dostávají bonusy městům a diplomacii, jejich budovy přinášejí další příjem. Útočníci jsou naopak vynikající v čarodějnictví, ale to neznamená, že se obránci nemohou stát dobrými kouzelníky.
A konečně, v závěrečné fázi má hráč přístup k nejpodrobnějšímu přizpůsobení vzhledu vůdce a samotné frakce. Můžete si vybrat barvu pleti vůdce, jeho pohlaví, hrát si s velikostí částí těla, změnit barvu očí a účesů, vybrat si oblečení - k dispozici jsou desítky nastavení. Jednotky jsou skromnější-částečný výběr funkcí těla, barvy vlasů, barvy pleti a barvy brnění. Na konci hráč určí titul a jméno vůdce, stejně jako jméno jejich civilizace.

Ve svém jádru je Age of Wonders 4 stále hybridem. To znamená, že všechny manipulace na mapě světa, jako je účast na textových událostech, návštěva zajímavých míst, budování a shromažďování zdrojů, diplomatická jednání, jsou obecně podobné tomu, co jsme mohli vidět v předchozích částech franšízy nebo hrách jako civilizace. Pokud jde o potyčky, hráči jdou na hex oddělenou mapu a zapojují se do tahových taktických bitev podobných těm, které se objevují ve hrách jako HoMM, Disciples nebo Kings Bounty. Mimochodem, mapa pro taktický boj je vždy totožná s místem na globální mapě, kde se setkáte s dalším soupeřem.
Během hry je otevřen přístup ke stromu vývoje říše se sedmi dlouhými větvemi-jednou pro každou afinitu. V procesu vývoje dostávají hráči speciální zdroj "imperium", který se vynakládá na získání nových dovedností v tomto stromu, které mohou důkladně Upgradovat civilizaci.

"Zde je důležité vědět, že" impérium " je také nezbytné pro akvizici, integraci nebo výstavbu nových měst. Jedná se o strategicky důležitý zdroj, který by měl být zlikvidován s extrémní opatrností," upřesnili vývojáři.

Na závěr vývojáři uvedli, že na konci hry hra ve skutečnosti nekončí. Na konci relace hráč získá zkušenosti, které může utratit za odemknutí nových vlastností v jiném stromu v hlavní nabídce. Vlastnosti přidávají jedinečné prvky přizpůsobení a nové schopnosti pro frakci, což také jedinečným způsobem ovlivňuje následnou hru.

Age of Wonders 4 vypadá skvěle a určitě zaujme tak neuvěřitelným prostorem pro přizpůsobení hry, ale trochu se děsí množstvím všech druhů modifikátorů, z nichž každý bude muset hráč vzít v úvahu. Budeme sledovat vývoj projektu a blíže k vydání vám určitě řekneme více o všem.